O nás

Včeláriť som začal ako trinásťročný, keď som dostal od krstného otca roj, ktorý sa usadil do opusteného úľa. Včelstvá som mal pri RD v Nitre. Zo začiatku mi so včelami pomáhal, učil ma a dával dôležité rady prof. Ján Švihra csc, ktorý mal v susedstve včely. Pomáhal mi napr. s vytáčaním medu, keďže som ešte nemal dostatočné vybavenie. Množstvo vecí som sa naučil na vlastných chybách.

Postupne som si zháňal včelárske zariadenia napr.: medomet. Viac času som mohol včelám venovať na vysokej škole, keďže som študoval v rodnej Nitre. Počas štúdia som počet včelstiev rozšíril a udržoval v počte 20-30. Vytvoril som aj ďalšie stanovište v k.ú. Ivánka pri Nitre. Úle aj rámiky do úľov som si vyrábal sám. Používam úľovú zostavu Optimal. Je to drevený nezateplený úľ s odnímateľným, sitovým dnom a rámikovou mierou 420 mm x 275 mm. Na výrobu úľov používam prírodné materiály- drevo. Ako nátery používam pre prírodu nezávadnú fermež do ktorej pridávam prírodné pigmenty (farebné zeminy, najmä francúzske okre).

V roku 2014 som počet včelstiev rozšíril na 50. Kúpil som zvratný medomet, keďže starý už nevyhovoval. V apríli 2014 som kúpil pozemok v k.ú. Bádice, kde som založil ďalšie stanovište. V roku 2015 som zazimoval 80 včelstiev na 3 stanovištiach.

Produkujem jednodruhové medy väčšinou býva 5 duhov: repkový, agátový, lipový, gaštanový, slnečnicový. V roku 2015 som kúpil plničku na med a multifunkčné zariadenie slúžiace na získavanie vosku a ako odviečkovací stôl.  Včelstvá som od roku 2013 začal liečiť prírodnými liečivami na báze tymolu (thymovar) a organických kyselín (bee vital hive clean, formidol). V súčastnosti spracovávam včelie produkty v suterénových priestoroch RD v Nitre. Vyprodukovaný med predávam formou „predaj z dvora“.  Na stránke je zriadený aj internetový obchod.